Okulumuzda Reggio
Emilia, Montessori, High Scope ve Waldorf yaklaşımlarını bütüncül ve
dengeli bir yapıda harmanlayan eklektik bir eğitim modeli
uygulanmaktadır. Öğretmenlerimiz, bu eğitim programları ve öğrencilerin gelişim
alanları ile ilgili düzenli hizmet içi eğitimler almakta, en güncel pedagojik
yaklaşımları benimsemektedir.
Öğrencilerimizin
bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimlerini desteklemek amacıyla
yaş gruplarına özel olarak hazırlanan haftalık ve günlük eğitim akışları
ile öğrenme süreçlerini planlı ve sistemli bir şekilde yürütmekteyiz.
Öğrencilerimizin
doğa ile bağ kurmalarını ve özgürce keşfetmelerini sağlamak amacıyla bahçemizi aktif
bir öğrenme alanı olarak kullanmaktayız. Nörobilimci John Ratey’in de
belirttiği gibi, "Hareket, beynin büyümesini teşvik eden gübre
gibidir" ve fiziksel aktivite, bilişsel gelişimi destekleyen en güçlü
araçlardan biridir. Bu doğrultuda, öğrencilerimizin öğrenme sürecine
bedensel deneyimleri entegre ederek, keşfetme ve hareket etme yoluyla beyin
gelişimlerini en üst düzeye çıkarmalarına olanak tanımaktayız.
- Bahçemizde tavşanlarımız,
kaplumbağalarımız ve sınıflarımızda kuşlarımız bulunmakta olup,
öğrencilerimizin sorumluluk bilinci kazanmalarına ve hayvan sevgisi
geliştirmelerine destek olmaktayız.
- Bahçemizde yer alan ahşap
üçgen ev, Reggio Emilia yaklaşımında "öğrencilerin kendi
dünyalarını inşa etme ve bağımsız keşif yapma" fikrini
destekleyen önemli bir araçtır. Öğrenciler burada hayal güçlerini
kullanarak kendi oyunlarını kurgulamakta, iş birliği içinde oynayarak
sosyal becerilerini geliştirmektedir.
Çocuklar, doğayla ve çevresiyle
etkileşim halinde öğrenir.
Araştırmalar, çocukların duyusal keşifler yaparak ve çevresini deneyimleyerek
öğrendiğini göstermektedir. Bu nedenle eğitim ortamımız, aktif öğrenmeyi teşvik
eden materyaller ve keşfetmeye dayalı etkinliklerle zenginleştirilmiştir.
"Çocuk doğanın bir parçasıdır ve en iyi, doğayla
iç içe olduğu zaman öğrenir."
John DeweyOkulumuzda tamamen
ekransız bir eğitim anlayışı benimsenmektedir.
- Sınıflarımızda hiçbir
dijital ekran bulunmamaktadır.
- Araştırmalar, erken yaşta
ekran maruziyetinin dikkat süresini kısalttığını, dil gelişimini olumsuz
etkileyebileceğini ve yaratıcılığı sınırlayabileceğini göstermektedir.
- Beyin dostu bir okul olarak, öğrencilerimizin
duyusal ve motor gelişimini destekleyen, keşfetmeye dayalı ve somut
materyallerle zenginleştirilmiş bir eğitim ortamı sunmaktayız.
"Çocukların
beyinleri, ekranlar yerine keşfetme, oyun ve gerçek dünya deneyimleriyle
beslenmelidir."
Dimitri Christakis